Stolt patri-Ö-t

Världens näst bästa strand!

Foto: Tommy Söderlund, http://www.helagotland.se/

Eftersom jag mer eller mindre är uppväxt på Fårö och Sudersand är det svårt att inte bli stolt när jag läser detta:

Fakta

Dagens Nyheters läsare röstade fram världens bästa strand 2007.
1) Tulum, Yucatanhalvön, Mexico.
2) Sudersand, Fårö.
3) Elafonissis, Kreta.
4) Whitehaven Beach, Australien.
5) Sandhammaren, Ystad.
6) White beach, Filippinerna.
7) Skagen, Danmark.
8) Long Beach, Perhentian Kecil, Malaysia.
9) Pattaya Beach, Thailand.
10) Rarotonga, Cooköarna.

Med snön yrande utanför fönstret (ja, det ÄR tydligen 8 april idag...) sluter jag ögonen och drömmer mig bort till sol, sommar och sand.

Bild nummer 33
Foto: Anders Hultman
Postat av: Liselott

Väldigt rofylld och vacker musik. :)

Sudersand, Fårö är väldigt vackert. Var där mycket som barn om somrarna.

Min favoritplaya är dock Las Canteras/Las Palmas/Gran Canaria och Manly Beach/Sydney. Men Clearwater Beach och Sarasota Beach och Marco Irland går inte heller av för hackor direkt.

Kramis Liselott

2008-04-08, 22:35:21 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!