Barndomsnostalgi



Jag vet inte hur det är med er, men jag älskade filmen "Trolltyg i Tomteskogen" när jag var liten. Tyvärr sänds den ju inte längre (se nedan) men den lever kvar på YouTube (var annars?) så håll till godo, här har ni filmen i sin helhet! :-)

(Bilderna är hämtade här och här.)


 SVT-tablå 26 december 1982.

         
  
Del 1


Del 2

 
Del 3


Del 4


Del 5

"Trolltyg i Tomteskogen är en av de mest efterfrågade repriserna och Sveriges Television har i många år försökt att få visa filmen på nytt, men efter en konkurs är det ingen som riktigt vet vem som äger rättigheterna. Så länge det inte är klargjort, kan SVT inte visa filmen förrän upphovsrätten har upphört." (Källa: Wikipedia)

"Sveriges Television har, på grund av den upphovsrättsliga lagstiftningen, inte ha rätt att visa programmet. Sveriges Television har försökt att köpa in filmen "Trolltyg i Tomteskogen" på nytt, men det är problem. Det beror på att ingen vet vem som äger rättigheterna till programmet. Tyvärr kan vi bara beklaga att vi förmodligen inte kommer att kunna visa filmen igen." (Källa: Prylarna)
Postat av: Misen

Ja, den är verkligen underbar. Tack för nostalgitrippen... Kram!

2008-08-18, 14:04:12 - URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Hope

Underbart!

2008-08-18, 17:38:44 -
Postat av: Liselott

Du är ju precis som jag! Vet du vad jag har letat efter den!! För att kunna visa mina barn, men jag glömde totalt bort vad den hette. TACK!! :D



Snacka om en rejäl nostalgitripp. Härligt!



Kramisar Liselott

2008-08-19, 23:44:21 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: MissyElliot

Åh, snacka om nostalgi!

:-)

2008-08-21, 06:47:43 - URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!