Boktips

Jag har nyss avslutat "Den hungriga prinsessan" av Christina Herrström. Det är en mycket välskriven roman med ett fantastiskt målande språk som faktiskt gör mig en aning avundsjuk om jag ska vara helt ärlig. 

Christina Herrström är tidigare mest känd för sina ungdomsromaner "Didrik", "Ebba" (och manus till tv-serien med samma namn) samt "Glappet" (likaledes manus till tv-serie).

Men "Den hungriga prinsessan" är i högsta grad en vuxenbok och även en god tankeställare för alla oss "duktiga flickor". Det handlar om att sluta vara snäll, att släppa alla hämningar, frångå invanda beteenden, överge alla konventioner och leva livet på sitt eget sätt. Att låta glädjen vara delaktig i vardagen och att inte bry sig så mycket om "hur det ska vara" eller vad alla andra tycker. Att vara lite obekväm kort sagt.

Jag rekommenderar den varmt!

Postat av: Liselott

Åh tack för tipset! Älskar böcker, denna bok skrivs nu ned i min rätt långa boktips-lista! skrattar



Men får jag ett boktips kan jag inte låta bli, för jag älskar böcker!



Godnattkramar Liselott

2008-09-28, 23:42:33 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Pecan - Mattias, KAKHUSET

Låter som en riktigt bra bok, ska ta och skriva ner den så jag kan komma ihåg den när jag kommer på besök i Sverige :) Förresten, har du något bra boktips på en engelskbok som handlar om advokater? =)

Hälsningar ifrån Australien!

2008-09-29, 10:22:13 - URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!