Boktips

Jag har nyss läst ut en väldigt gripande bok; "Kan jag dö, mamma?" av Ingrid Egardh, som jag verkligen rekommenderar. Författaren beskriver boken så här på sin hemsida:


"Kan jag dö, mamma? är en skönlitterär skildring av livet i en familj när det slås sönder av en svår sjukdom. Jag ville också skildra åren efter den akuta sjukdomstiden, tiden då livet balanserar mellan återfall och tillfrisknande. Varifrån kom kraften? Hur orkade vi?
Berättelsen är självbiografisk [...]."  (Jag har valt att utelämna vissa bitar för att inte förstöra läsningen för någon.)



Pocketupplagans baksidestext lyder som följer:

En liten femåring mår inte bra, läkarna hittar inget fel. Så kommer beskedet. John har cancer och prognosen är dålig. Familjens liv blir en balansgång mellan liv och död innan han till slut blir frisk. Kan jag dö, mamma? handlar om livet i en familj med ett svårt sjukt barn. Vad händer i en förälder under kampen? Var hämtar man styrka som vuxen? Ingrid Edgardhs debutbok är självbiografisk.


Intervju med Ingrid Egardh i ICA-kuriren.

Postat av: Liselott

Jag har ofta undrat hur man hämtar all styrka om det händer ens barn något...



Tack för boktipset, kommer att söka upp boken. Förmodligen få ont i magen och gråta också. Men kan tänka mig att den definitivt är läsvärd.



Kram Liselott

2008-09-14, 17:23:56 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Misen

Oj, verkar bra, men nog inget att läsa i mitt tillstånd - börjar snyfta för minsta lilla... Kram på dig!

2008-09-15, 20:53:37 - URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!