Helt logiskt

Där jag jobbar nu finns det en liten kille som är en riktig filosof. Han sitter gärna för sig själv ibland och tänker och kommer på de mest fantastiska idéer och förklaringar till saker och ting. Idag handlade det dock om en något mer konkret företeelse. Det har varit en varm dag och vi har varit ute hela förmiddagen. När vi kommit in för att äta lunch stod bakdörren in till stora rummet öppen. Han gick med bestämda steg direkt och stängde den och jag frågade om han frös, eftersom han var ganska tunnklädd. Svaret blev - en aning oväntat men helt logiskt - "Nej, jag är för varm så jag stänger ut solen!" Inte mycket att invända mot den förklaringen...  


Postat av: Liselott

Himla schysst svar! Ibland blir man häpen! Och rätt road! fnissar Kram Liselott

2008-09-04, 14:22:58 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Misen

Nej, visst - så är det ju! Ja, jag tycker verkligen du ska komma hit, när du vill! jag sa också försöka ta mig, är dock lite mindre rörlig än vanligt med min magen som verkar växa lavinartat.... Kram!

2008-09-04, 14:29:17 - URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Misen

Ja, så klart att han gjorde, färg betyder ju inget! det är som du säger vuxna som knölar till det. Hoppas att det räcker med att "leva som man lär". Stor kram!

2008-09-04, 17:22:45 - URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!