Minns Du?

Idag skulle du ha fyllt 90 år. Grattis på födelsedagen älskade "moffa", vi saknar dig!

Minns Du..

 ..hur du brukade busa med oss, "dunsa" på allt som kom i vår väg, tills vi blev för tunga att bära?

 ..hur vi alltid sprang till frysboxen i uthuset för att hämta glasspinnar?

 ..mina försök att bjuda dig på luftkaffe och hur du alltid log och spelade med?

 ..alla bus vi gjorde och hur du brukade försöka skrämma oss genom att hota med en lång käpp som du alltid hade "råkat tappa bort" när vi ville titta på den?

 ..mina mer eller mindre lyckade försök att spela på elorgeln, och hur du till sist drog ur sladden och sa att den var trasig, bara för att slippa lyssna?

 ..när vi fick provköra åkgräsklipparen och höll på att meja ner alla vinbärsbuskar?

 ..hur vi åt oss mätta på plommon och körsbär, som vi plockade mitt framför näbben på skatorna?

 ..min allra första cykel, röd och blank. Och hur jag provcyklade på gårdsplanen medan du försökte hänga med och hålla i pakethållaren?

 ..hur vi blev jagade av kvarterets skräck, en pytteliten men ack så aggressiv pudel vid namn Smulan?

 ..hur du kröp omkring på alla fyra i lekrummet med mina blommiga underbyxor på huvudet?

 ..alla julaftnar, alla gånger du somnat så fort Arne tänt ljuset?

 ..hur du gav mig pengar till en video när jag skulle flytta hemifrån för att börja plugga, bara för att jag "inte skulle få långtråkigt"?

 ..alla korsord jag samlade för att ge dig i julklapp?

 ..varenda gång du, i brist på annat, fick äta lingonsylt och mjölk till efterrätt bara för att du absolut måste ha något sött efter maten?

 ..mina första ord, min första tand, mina första steg?

 ..alla somrar, alla bad, alla skratt?

 

 Minns du, morfar? Minns du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!