Torsdagsmacro: Svamp/Liten

Jag fortsätter (se tidigare inlägg) med bilder från min arbetsmiljö, som till min stora lycka består av kombinationen skog och nyfikna fyraåringar. Under den senaste tiden har mycket, av naturliga (!) skäl, kretsat kring olika sorters svampar och förra veckan fann vi bland annat dessa pytteexemplar. Eftersom jag denna gång använde jobbkameran är dock kvaliteten kanske inte den bästa men jag tycker svamparna är ganska söta ändå och små är de definitivt, i jämförelse med de alldeles normalstora tallbarren.





Passar på att bjuda på en bonusbild också, inte direkt macro men svamparna är ganska häftiga...



Fler macrobilder hittar du här.

Postat av: Livsgnistan

Ja det var nog de minsta svampar jag sett! Himla spännande att få kika på "mossan" på närbild också på köpet. ;) Och din bonusbild med svamparna är ju häftig. Nu ligger nytt tema ute igen! :)

2010-11-11, 16:38:27 - URL: http://torsdagsmacro.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Tack för ditt besök när du kikade på min Frostiga bild....Det påminde mig om att jag glömde att jag skulle säga några ord om din Svampbild.

Så små svampar har jag nog aldrig sett....men om det inte var för den lilla-lilla inunder så skulle man nästan kunna tro att det är golf-peggar. Helt otrolig bild....imponerad att du lyckades se de små underverken i mossan.

Ha det så gott...Yvonne.

2010-11-19, 11:25:38 - URL: http://www.bassebusenshus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!