Torsdagsmacro: Cirkel, kvadrat, triangel, mångformig

Jag bestämde mig för att försöka behålla ett tema inom temat och tycker mig ha lyckats
ganska väl även om det ibland kräver lite fantasi och god vilja för att tolka bilderna...

Varsågoda; här är mitt bidrag till veckans tema:

 
Rund på många sätt och vis.

 
Det krävdes lite "fusk" för att få in den här formen i temat men även
om lampan i sig är rektangulär bildar ju faktiskt botten en kvadrat.


Ett antal trianglar och faktiskt ett gäng cirklar också. 

 
Mångformig så det förslår! Med lite fantasti går det faktiskt att tolka in hela temat
i den här bilden; det runda ljuset, trianglarna som bildas av stjärnans spetsar,
kvadraterna vid spetsarnas sidor samt - givetvis - mångformigheten.

Fler bidrag hittar du här.

Postat av: Livsgnistan

Ja vad skoj! alla är ljus av något slag också. Fyndigt! Jag har tänkt lite i samma bana som dig med att ha alla "former" i samma "stil". Tror jag kan fixa det rätt lätt för nu fick jag en idé. :)

2011-01-30, 11:59:09 - URL: http://mittfotoidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!