Ett barns tankar om ett barn


Scen:

En flicka i sju-åttaårsåldern är på väg in på ICA tillsammans med sin mamma. Vid kvällstidningarnas löpsedlar (Aftonbladet, Expressen) utanför butiken stannar flickan upp och säger:

"Titta mamma, där är den där flickan"
Mamma: "Vadå?"
Barn: "Den där flickan vi såg på TV imorse, hon som är borta"
Mamma: "Jaså, ja..."
Barn: "Har dom hittat henne?"
Mamma: "Nej, jag tror inte det"
Barn: "Jag hoppas dom hittar henne snart. Tänk om hon är mörkrädd?"

Och jag hoppas så innerligt att hon "bara" är mörkrädd, om hon nu finns där ute någonstans.

Postat av: Liselott

Mina tankar är för din lilla flickan...måtte hon bli funnen...

2008-04-08, 22:32:40 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!