Fångad av en stormvind

Igår var jag på min första konsultation på yogacentret och skulle träffa min blivande yogatränare samt kroppsterapeuten som jobbar där. Jag blev otroligt väl bemött och kände mig väldigt välkommen. De visade sig vara ett par "på riktigt" och kärleken mellan dem var så stark och tydlig, i både kroppspråk och talspråk, att jag blev alldeles varm bara av att vara i samma rum.

Han visade sig vara ett yrväder från Dalarna som bokstavligen talat tog mig med storm. Han pratade utan avbrott, vred och knäckte, drog och bände min rygg och (och resten av kroppen med för den delen, nacke, axlar, höfter, mage, fingrar tår, ja allt) - och vilken skillnad det blev! Jag var helt förbluffad och jag tror att min yogatränare (som var med under hela behandlingen) var det också.
Läkare, ortoped, kiropraktor, naprapat, alla har de sagt att min kotförskjutning inte går att åtgärda med annat än steloperation och så kommer denne man in och bara gör det, på en halvtimme. Något mirakel utförde han givetvis inte, jag kommer att behöva fler behandlingar, men vilken enorm skillnad det blev efter bara ett tillfälle. Hädanefter får det definitivt bli mer holistisk medicin för mig!

Vi hade också ett samtal alla tre (vilket i praktiken innebar att han pratade och ställde frågor och jag lyssnade och svarade om jag kunde), kring allt och inget och det mesta de sa och frågade om var nästan läskigt träffsäkert. Vi pratade om rädslor, om stress och vad som hindrar oss i livet.
Han frågade när jag ska börja satsa helhjärtat på mitt skrivande, när ska jag ge ut den där boken jag drömt om? Vaaa??? Jag har inget som helst minne av att jag nämnt det för dem. Det enda jag kan minnas var att jag hade sagt i förbifarten att jag hade skrivit en dikt om något av det som vi pratade om.

En givande terapitimme direkt efteråt gjorde att gårdagen kändes riktigt bra.

Det kändes verkligen som om något just lyfts från mina axlar och mitt bröst, vilket det ju också hade gjort i och med alla låsningar som han mer eller mindre trollade bort. Den behandlingen gjorde underverk med både kropp och själ. Jag kan inte minnas när jag senast kunde gå en rask promenad på nästan en halvtimme utan att ha ont i ryggen efteråt. Känslan är obeskrivlig.
Postat av: Tina

Hej vännen,

Det var en sann glädje att läsa om ditt besök hos yogaparet. Det låter som att du har hamnat på rätt plats! De bekräftar dig!

Kram,
Tina.

2008-02-20, 21:05:09 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!