Stackars mig...

image4
  

Finns det något ynkligare än en katt med bandage? Själva skadan i sig är egentligen minimal, förbandet är till för att det inte ska komma skräp i såret och storleken kommer sig av att han annars med lätthet tar sig ur bandaget (tro mig - jag har provat!).

Han är värre än en hel karl när det kommer till att tycka synd om sig själv och jag har upptäckt att han endast haltar då märker att jag tittar på.

Nåja, lite synd tycker jag förstås om honom, det är inte kul att tvingas gå med ena frambenet i bandage och ännu mindre kul att ha en ärkefiende på gården som orsakar såna skador. Det börjar faktiskt ganska jobbigt att ideligen behöva skilja kombattanterna åt och plåstra om min katt. Vad ägaren till den andra katten tycker och känner vet jag tyvärr inte eftersom jag inte har en aning om var den hör hemma. Men jag hoppas verkligen att det finns någon som tar hand om henne/honom...


image7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!