Kinesiologi, rosenkvarts och Ödet

Idag har jag varit på min första kinesiologibehandling. Vi började med att prata en stund om vad jag har problem med och behöver hjälp att balansera. Jag berättade om mitt duktighetssyndrom och min prestationsångest inför yogan och hon bara log och sa "jo, jag har märkt det"... *hrrm*

Det fanns många saker som jag ville få hjälp med men jag bad henne istället att gå igenom hela kroppen för att se om hon kunde upptäcka några obalanser. Tänkte att det kunde vara intressant att se vad som dök upp och "låta kroppen tala". (http://www.nirvana.se/sidor_kinesiologi/kinesiologi.htm)
  
Och mycket riktigt, det hon främst lade märke till var min stressnivå som var skyhög (det var njurarna, binjurarna och lungorna som "låg för högt" om jag inte minns helt fel). Eftersom just stressen var en av de saker jag hade velat få hjälp med så blev det så att hon jobbade med de bitarna idag. Det var väldigt spännande, i vissa fall rent förbluffande. Exempelvis så vred hon ut mitt ena ben åt sidan och tryckte inåt medan jag skulle hålla emot, vilket var svårt. Sen lade hon en vattenflaska (!) på min mage och gjorde om samma sak och jag kunde hålla emot. Tydligen berodde den obalansen på njurarna och på att jag behövde vätska. Sagt och gjort, hon hämtade ett glas vatten som jag drack och sen gjorde hon om samma manöver ytterligare en gång och mycket riktigt - det var stor skillnad. Hokus pokus! *s*

Mot slutet fick jag ligga under en filt och hon höll sina händer runt mitt huvud och bara satt så en lång stund (det skulle öppna upp flödet längs ryggraden). Det tog lite tid men till sist kunde jag slappna av någorlunda i alla fall. Jag var väldigt trött när jag gick därifrån och kände mig ganska mörbultad trots att hon egentligen inte hade gjort några stora rörelser. Det blir nog fler behandlingar, synd bara att det kostar så mycket. : (

På vägen därifrån gick jag in på Kristallrummet och köpte en slipad rosenkvartsstav som jag ska ha runt halsen. Har tänkt köpa ett nytt halssmycke länge och ville egentligen ha en bergskristall men fastnade direkt för den här:

image20

Väl hemma så lade jag mig på sängen för att vila en stund och helt plötsligt började jag stortjuta, helt utan förvarning. Jag grät tills det inte fanns några tårar kvar. Tala om "emotional release"... Antagligen var det väl en del av spänningarna som hade släppt och som gjorde att mina försvar sänktes en smula. Det är verkligen starka krafter som släpps loss, jobbigt i stunden men skönt efteråt. Känner mig en aning matt nu... Ska fråga B på onsdag om det är behandlingen som kan ge såna effekter men det är väl ganska troligt att det är så.

Nu till det mest osannolika i det hela:

Jag köpte som sagt rosenkvartsen för att den tilltalade mig direkt och när jag kom hem slog jag upp vad den står för och kunde läsa följande:

"Rosenkvarts är för självförverkligande och inre frid. Den har en starkt helande och lugnande kraft. Den är som en vis gammal kvinna, som vet alla svar och kan hela med bara en blick. Rosenkvarts löser upp sorg, rädslor och bitterhet och lär oss att förlåta. Processen kan ta lång tid men låt förträngda känslor välla fram och låt tårarna flöda! Bär alltid en rosenkvartssten eller -smycke på dig under denna tid." ("Stenarnas hemligheter" - Inga-May Lundkvist)

Behöver jag tala om att jag tänker bära smycket varenda dag från och med nu??

Det var av en ren slump som jag såg en annons från just detta lilla yogacenter, det var av ren slump som jag hamnade där, först på behandling för ryggen, sen yogan och nu detta. Och att det blev just en rosenkvarts var ju också en ren slump. Jag har halvt om halvt trott på ödet redan tidigare men nu är det allt för många saker som bara har träffat mitt i prick för att det ska vara rena tillfälligheter. Det måste helt enkelt vara ödet och jag är tacksam för vart det har fört mig.

Postat av: Liselott

Men vad underbart det låter! Jag har faktiskt funderat själv på den sortens behandling. Och smycket - otroligt vackert!

Berätta mer om det! Jag är jättenyfiken!

Stora kramar Liselott

2008-03-11, 09:59:34 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Liselott

Kikar in och önskar dig en trevlig måndag! Och intressanta bokmeningar du kom med! *fnitter* Stor kram Liselott

2008-03-17, 09:35:47 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!