Spam-a-lot - not!

Jag lider av ytterligare ett i-landsproblem (fast egentligen är det snarare globalt), utöver min mentala jukebox )som är en helt annan historia). Jag slipper inte undan reklamen i min brevlåda!

Jag blir snart tokig på dessa drivor av papper, massor av träd, som släpps in genom mitt brevinkast, varje dag, av ignoranta eller icke läskunniga utdelare. Detta trots att jag har tre (3!) lappar på dörren där jag på olika sätt vänligt men bestämt undanber mig all form av reklam.

Dessutom har jag efter år av irritation över detta fenomen tejpat upp ytterligare en lapp på anslagstavlan i entrén. Där ber jag med stora röda tuschbokstäver- inte riktigt lika vänligt men dock civiliserat - reklamutdelarna att läsa lapparna på dörrarna och respektera att alla inte vill ha reklam!

Jag börjar känna mig som en riktig tjatmoster vid det här laget men jag tänker ändå inte ge mig, jag vill inte behöva fortsätta förflytta pappershögar från dörrmattan till pappersinsamlingen!

Jag har bott i min nuvarande lägenhet i över fem år och tackat nej till reklam lika länge. Ändå ligger det en hög innanför dörren varje dag. Ska det vara så svårt??

Jag började lite försynt med den söta remsan som man får gratis på IKEA ("Ingen reklam men gärna IKEA-katalogen tack!") - icke. Jag provade att sätta en stor röd pil som pekade på ovan nämnda remsa - nix. Till sist satte jag upp ytterligare en lapp: INGEN REKLAM, TACK! Kan det bli tydligare? Tydligen eftersom jag fortfarande får reklam... Men hur?

Tänk om det vore lika enkelt som på nätet. Då skulle jag genast installera ett SPAM-filter i brevinkastet och reklambladen fara tillbaka ut till den intet ont anande reklamutdelaren, det vore ju nåt! :)

Jag börjar tro att dessa osynliga reklamutdelare jävlas med mig och slänger in reklamen just för att jag har en skylt på dörren. Funderar på att plocka bort den och se vad som händer, vad tror ni?


Eller så kanske jag ska använda någon av följande skyltar? :)



(hämtat här: http://www.rebas.se/humor/ingenreklam.shtml)
Postat av: Liselott

Nä det är himla underligt...men jag tror tyvärr att dagens brevbärare totalt skiter i det. Jag märker att brevbärarna här ute inte ens kliver ur sin jävla bil när dom ska lägga ned posten. Och står något i vägen så slänger dom posten på marken (även om det regnar eller snöar) eller så går dom surt ur bilen, proppar ned reklamen så att alla andra kuvert blir helt knöliga och blöta. Jag är skitsur på dom, har klagat, men det hjälper inte. Dagens brevbärare är totalt respektlösa. Kramis Liselott

2008-03-19, 15:53:44 - URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jobbigt... Vi hade problem på Sankt Paulsgatan att de la gratistidningar fastän att vi gjort lika tydliga skyltar som du. Jag testade då med att lägga alla tidningarna i en hög utanför dörren och skrev ett brev till brevbäraren som jag la ovanpå. Då slutade vi faktiskt att få all reklam, men jag vet ju inte om det funkar hos dig...

2008-03-20, 15:58:42 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!