Fototriss: Det här är jag!

Jag fick fundera länge och det var under stor tvekan som jag gav mig på den här utmaningen. Jag är nämligen inte alls tilltalad av tanken att lämna ut mig själv till en skara (förlåt mig) okända människor. Jag använder mig aldrig av annat än mitt förnamn, bilder på mig existerar (förhoppningsvis) endast bland de som redan känner mig och jag är nog oftast relativt anonym i internetkretsar, även om jag är ganska aktiv i flera sådana. Jag må vara personlig ibland men jag är ytterst sällan privat och därför blev det här en extra utmaning. Hur ska jag lyckas få tre bilder att beskriva mig utan att det blir för ytligt eller för utlämnande? Det här är resultatet av mina funderingar, det här är jag, eller åtminstone valda delar av mig (bilderna är klickbara).



Den första bilen får symbolisera mitt intresse för läsning såväl som skrivande och då
gärna poesi. Just Sonja Åkesson tillhör en av mina absoluta favoritpoeter men hennes
böcker är svåra att få tag på. Då kan ni kanske gissa min lycka när jag sprang på den här
dyrgripen i en boklåda på Hötorget för några år sedan. För ynka 30 kr (!) blev den min.



Bild nummer två får även den flera innebörder; vördade minnen från en av
många resor (i detta fallet Thailand), tillsammans med symboler för yogans
värld och vad den har inneburit för mig och mitt liv under de senaste åren.



Tredje bilden får innefatta det som kanske ändå ligger mig varmast om
hjärtat, min katt och min trädgård (även om den sistnämnda inte syns så väl
på den här bilden). Det är mina andningshål, mina livlinor och min trygghet. 

 
Fler personliga bilder hittar du på

Postat av: Åsa

Det låter intressant med en lite "hemlig" presentation! Fina bilder som beskriver viktiga delar av "jaget". Jag gillar också katter och Thailand, men yoga har jag aldrig provat. Snyggt gjort!

2010-12-08, 16:01:33 - URL: http://sistermoonshine.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Trevlig presentation!

2010-12-08, 16:55:02 - URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jah Hollis

Jag gillar bilden på din coola katt.

2010-12-08, 17:28:02 - URL: http://jahhollis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!