Dagens skratt

Situation:
Barnen är på väg ut och T, snart tre år, vill absolut inte gå på toaletten innan hon klär på sig. Visa av erfarenheten vet vi att det händer olyckor titt som tätt och vi brukar därför "tvinga" de yngre barnen att sitta en stund på toaletten innan de klär på sig (vilket, om någon nu undrar, naturligtvis inte innebär något krav på att "producera"!). T har dock helt andra planer och en viljornas kamp uppstår mellan henne och min kollega.

Kollegan: "Du ska gå på toaletten innan du går ut!"
T: "Nä!"
Kollegan: "Jo, du ska åtminstone prova en liten stund."
T: "Nä!"

Sekunden efter släpper sig T, länge och ljudligt så att det ekar i hallen. Jag och kollegan tittar på varandra och bryter sedan ihop i skratt, till T:s enorma förtjusning.

Behöver jag nämna att hon inte slapp undan toaletten...? :-)



(bild lånad från Sigtuna kommun.)

Postat av: Anonym

Sv: hej igen och vad otroligt snällt!! Jag mailar mallen i veckan, och fixar en header :) vad roligt! Nu vill jag inte vara besvärlig, är det svårt att lägga till nåt som leder till min hemsida? Och jag kan verkligen betala för denna extra grej isf om det är något du kan o vet hur man lägger till.



Som sagt, verkligen godhjärtat o givmild är du :) kram

2010-03-15, 11:38:13 - URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: cicci

sv: tack för dina åsikter o förslag!



sitter och tänker.. men ska fatta ett beslut snart.. skönt att höra lite vad andra tycker! som du säger ger så olika uttryck med svart eller vitt runt hjärtat..



kom på att jag totalt glömt att maila dig stilmallen! jag gör detta nu i veckan om det fortfarande går för sig..



sköt om dig :)

2010-03-21, 21:04:43 - URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: cicci

hej!



ang filippa.. hon är kvar på sjukhuset för att se om det kommer symptom på hjärnskakning. usch hennes lilla huvud :( ajaj...



ang kläderna:



mannen i boken är baserad på min pappa som gick bort i cancer och han hade kläder i dessa toner.. så vill bibehålla detta :) men förstår vad du menar.. men jag känner såpass starkt för det så jag ej vill ändra :)



sen är pappan "osynlig" i en del uppslag o då tror jag ej att brunt eller grått spelar så stor roll där.. för det blir så blekt ändå..



men härligt att du gillar det "nya" :)



hur har du haft det idag? kram och vad kul att du blev lite fast i bloggen ;)

2010-03-24, 23:14:34 - URL: http://animegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!